Last minute és early bird – milyen akciót kínálnak a szállodák és utazási irodák?

Ki ne találkozott volna már a „Last minute” kifejezéssel, amikor a nyári pihenését tervezte. Ma már nem is lehet anélkül eligazodni a szállodák és az utazási irodák ajánlatai között, ha nem ismerjük a szavak jelentését.

Már csak azért sem árt tudni, hogy mit takar egy-egy ilyen elnevezés, hiszen nemcsak a szállodák optimalizálhatják bevételeiket, hanem mi is kifoghatunk egy igazán jó ajánlatot. Ha elég rugalmasak vagyunk és akár az utolsó pillanatban is be tudunk csomagolni akár egy hosszabb útra is, akkor érdemes böngészni ezeket az akciós ajánlatokat. Egy másik példa, amikor egy szálloda, panzió vagy apartman hotel szobakihasználtsága alacsony (pl. üzleti szálloda esetén a hétvégék, üdülő szállodáknál az őszi és téli hónapok), akkor alacsony szobaárakkal próbálják meg kiegyenlíteni az éves töltöttséget. Ilyenkor akár a főszezoni árak feléért is tudunk szobát foglalni. Mindenki jól jár: a szálloda szobája nem maradt üresen, a vendég pedig olcsón nyaralt egy jót.

Az alábbiakban bemutatjuk a leggyakoribb akciókategóriákat.
  1. „Last Minute”: Akkor hirdetik meg a szállodák és irodák, amikor előreláthatólag sok üres szobája lesz a szállodának a közeljövőben (nem kiemelt időszakban) vagy egy előre nem látott nagyobb lemondás miatt sok üres hely szabadult fel. Ezekre az akciókra a vendégek a kívánt tartózkodás előtt röviddel foglalhatnak be (max. 1 héttel), jelentős árengedménnyel. Nagyfokú rugalmasságot követel mindkét féltől, de a végeredmény mindenki számára pozitív eredményt hoz.
  2. Előfoglalási akció (First minute/Early bird): Ez az akció azt jelenti, hogy a vendég már jó előre befoglal a szállodába (hónapokkal), ezért jelentős árengedményt kap. A vendégnek az azért jó, mert már idejében el van rendezve a tartózkodása (nyaralása), ráadásul még engedményt is kap ezért. A szállodának szintén jó, mert van egy szinte biztos vendége, és így könnyebb a többi szoba értékesítése.
  3. Hosszú tartózkodás: Hosszú tartózkodásnak számít az, amely kb. 3 napnál hosszabb. (Ez függ várostól ill. időszaktól.) Az akció célja, hogy a vendég minél hosszabb ideig maradjon a szállodában vagy vendégházban. Hosszú tartózkodásáért cserébe akciós árral vagy ingyen éjszaka a vendég jutalma. A szállodának azért jó a többnapos tartózkodás, mert 3 naponta cserél ágyneműt (1 éjszakás tartózkodás után is kell), így több napos tartózkodás esetén jobban jár. (Az ágynemű csere elég költséges.). Ez a szállodának nemcsak gazdasági szempontból előnyös, hanem azért is, mert egy hosszabb foglalással rendelkező vendégnél kisebb a valószínűsége annak, hogy a lefoglalt szállás ellenére a vendég mégsem jelenik meg a hotel recepcióján bejelentkezésre az érkezés napján.
  4. Hétköznapok preferálása: azokra a napokra ideális, amikor alacsony a szálloda telítettsége (pl. business hotelek esetén a hétvégék) Ez az akció azt jelenti, hogy ha a vendég foglalása fed egy olyan napot, amikor kicsi a szálloda telítettsége, akkor engedményt kap az aznapi árból. Az engedmény mértéke sok szálláshely esetén elérheti az 50%-ot is. Ezt kedvelni fogja a vendég, mert jelentős engedményt kapott a szoba árából.
  5. Csomagok: A csomag a szálloda szoba igénybe vételén kívül városnézést, kirándulást, fürdő belépőt, vacsorát, taxi transzfert, stb tartalmazhat. Ez a szállodának azért jó, mert a saját szolgáltatását (vacsora, városnéző túra stb.) kínálja a vendégnek a szobán kívül. A vendégnek azért nagyon előnyös, mert sok olyan elemet tartalmaz a csomag (amely tipikus „turista-csomag”), amelyet valószínűleg neki kellene megszervezni ill. beszerezni külön-külön. Így pedig megkapja egyben.


Kapcsolódó cikkek:

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>