Hogyan találjuk meg a legjobb szállodai szobát?

Ha már kiválasztottuk a számunkra legmegfelelőbb szállodát mind ár, mind elhelyezkedés, mind szolgáltatások szempontjából, akkor a következő lépés, hogy az igényeinknek megfelelő lehető legjobb szállodai szobát is megkapjuk, hiszen mégiscsak ott fogjuk tölteni a nyaralás legalább felét. Alábbi tanácsainkat követve a szobánk is tökéletes lesz.

Már szobafoglaláskor legyünk tisztában a szálláshely kínálatában szereplő különféle szobákkal, alaposan olvassuk át a leírásokat és nézzük meg a képeket. Az alapterület (hosszabb tartózkodás esetén tanácsos nagyobb szobát foglalni) és a szobafelszereltség figyelembevételével magabiztosabban fogunk tudni dönteni.

Egyes szálláshelyek több épületszárnnyal rendelkeznek, amelyek mindegyikében lehetnek vendégszobák: ilyen esetben azt az épületet válasszuk, amelyikben megtalálható vagy amelyikhez a legközelebb van az a szolgáltatás (pl. a medence vagy az étterem), amelyik számunkra a legfontosabb. A tetőtéri szobák általában világosak, de sajnos hamar felmelegednek, ezért nyáron semmi esetre sem válasszunk ilyen szobát, hacsak nincs benne légkondicionálás. A belső udvarokra néző szobák csendesek és gyakran sötétek is egyben, jó lehetőséget kínálva a nyugodt éjszakai alvásra. A lépcsőhöz vagy lifthez közeli szobák mindig hangosak a nagyfokú vendégforgalom miatt. Szobafoglaláskor feltétlenül jelezzük igényeinket az alábbiakkal kapcsolatosan: franciaágyas vagy különágyas, dohányzó vagy nemdohányzó, csendes, fürdőkádas vagy zuhanyzós (stb) szobát szeretnénk. Készüljünk fel arra, hogy ezek csak kérések, melyeket a szálloda kapacitás és a bejövő igények sorrendjében tud teljesíteni.

Sok szálloda csak a standard (alapvető kategória) szobáit kínálja az Interneten, azonban nem árt ha tudjuk, hogy egy kis szerencsével magasabb kategóriájú szobát is kaphatunk. Ha csatlakozunk a szálloda, az utazási iroda vagy a szállásfoglalási weboldal törzsvendégprogramjához, akkor jó esélyekkel kaphatunk szebb szobát és egyben kiemelt bánásmódot is. Foglaláskor és érkezéskor mutassuk fel törzsvendégkártyánkat (ennek hiányában a törzsvendégprogram nevét említsük) és kérdezzünk rá, hogy van-e lehetőség valamilyen kedvezményre vagy szobakategória emelésre. Ne bánkódjunk, ha nemleges választ kapunk, egy próbát mindenképpen megért. Ne feledjük azonban, hogy főszezonban és hosszú ünnepi hétvégén a szállodák többsége teltházas, így nem sok esély van szobakategória emelésre.

Ha a szobába belépve nem vagyunk elégedettek a látvánnyal, akkor menjünk vissza a recepcióra és mondjuk el problémáinkat. Ha a szálloda személyzetének módjában áll, akkor adni fognak egy másik szobát. Ügyeljünk arra, hogy ha nem szeretnénk a szobában lakni, akkor addig ne pakoljunk ki és ne használjuk a fürdőszobát sem.

Ha különleges alkalomra foglalunk szállodai szobát (pl. évforduló, születésnap), ne legyünk szégyellősek, nyugodtan jelezzük ezt szobafoglaláskor. Sok szálloda valamilyen ingyenes édességgel, virággal vagy pezsgővel kedveskedik ilyen esetben.

Mindegy, hogy családdal vagy egyedül, rövid vagy hosszú időre utazunk, szánjunk elég időt a saját igényeink összegyűjtésére, majd ezek alapján a megfelelő szállodai szoba megkeresésére. Így nyugodtan hajthatjuk álomra a fejünket bárhová is utazunk.



Kapcsolódó cikkek:

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>